xxx2
erotic stories eden paid her tax with her tight pussy.
hot brunette teen slut handling big black cock pov.
[bsa_pro_ad_space id=4]

להקדים תרופה לרעידה: איך להכין את הבית לרעידת אדמה אפשרית?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

המודעות לרעידות אדמה בארץ אינה גבוהה וזאת על אף היותה של ישראל ממוקמת על השבר הסורי אפריקאי. בעוד שרעידות אדמה חזקות באזורנו אינן נדירות ואף צפויות, לפניכם מדריך קצר עם כל מה שתוכלו לעשות כדי להכין את ביתכם מראש לרעידת אדמה אפשרית

צור גרניט

תוכנית 'תמ"א 38' לא הוקמה במקרה אלא במטרה לפתור בעיה בטיחותית הקיימת בבתים רבים בישראל – היותם לא עמידים בפני רעידות אדמה.

לאורך השנים הייתה הבנייה בישראל די מהירה, בפרט עקב גלי העלייה שדרשו יצירת מקומות מגורים במהירות – לעיתים, גם על חשבון האיכות, והחוקים הנוגעים לבטיחות בניינים – נחקקו אף הם באיטיות. למעשה רק בשנת 1980 נקבע תקן רעידות אדמה, שמאז מחייב בבניית בניינים חדשים לעמוד בו והופך אותם לבטוחים יותר במצבים אלו. רובם המוחלט של הבניינים אשר הוקמו לפני שנה זו אינם עומדים בתקני רעידות אדמה ואינם בטוחים מפניהן. מכאן, שהדבר הראשון שמומלץ עבורכם הוא לבדוק אם הבית שבו אתם מתגוררים, אכן עומד בתקן רעידות אדמה ובמידה ולא – לפעול למען חיזוקו. הדבר אף חשוב יותר בפרט כשמדובר בבניינים רבי קומות. מה עוד באפשרותכם לעשות כדי למנוע פגיעה אפשרית בביתכם – ובכם, במקרה של התרחשות רעידת אדמה חזקה? על כך בכתבה הבאה.

הכינותי מראש – ערכות לכל צרה שלא תבוא

הכינו מראש ערכות ניידות הכוללות פריטים שימושיים לשעת חירום כמו מים ומזון לשלושה ימים – עם עדיפות למזונות אשר אינם דורשים חימום או בישול, פנסים, מקלטי רדיו ומספיק סוללות תקינות להחלפה, דרך להדלקת אש העמידה בפני רטיבות, ערכת עזרה ראשונה – רצוי עם הוראות ברורות למצבים שונים (כוויות ממקורות שונים, סוגי חבישות), תרופות קבועות של בני הבית, נעלים סגורות, כלי עבודה בסיסיים – צבת, מברג, פיליפס ובמידה ויש תינוקות או בעלי חיים בבית הדורשים ציוד ייחודי – הכינו גם אותו. דאגו לאחסן ערכת חירום זו במקום נגיש הידוע לכל בני הבית.

נוסף על ערכה זו, רצוי גם להכין שתיים נוספות הכוללות תצלומי תעודות ומעט כסף מזומן ולאחסן אחת בבית ואת השנייה ברכב, לכל מקרה שלא יבוא.

אחת מהתוצאות האפשריות לאחר רעידות אדמה היא התרחשותן של שריפות. לכן, דאגו לקיומו של מטף תקין בבית וודאו כי כל בני המשפחה יודעים כיצד להשתמש בו והיכן נמצאים הברזים והפקקים הראשיים אשר סוגרים את הזנת הגז, המים והחשמל לדירה.

הכנת הבית לרעידות אדמה

עמידות מבנים לרעידות אדמה מבטיחה כי הבניין עצמו לא יתמוטט, אולם בזמן רעידות אדמה ישנם נפגעים רבים מנזקי משנה המתרחשים בבית עצמו, גם אם זה נשאר לעמוד על תילו. ניתן להתכונן לכך מראש ולהבטיח כי חלק ניכר מהפגיעה תימנע.

  • הביטוי הראשון שאותו חשוב לזכור הוא: להצמיד להצמיד להצמיד. כל רהיט כבד יש לחזק ולהצמיד לאחד מהקירות. בעוד שבעת רעידת אדמה יש להימנע ככל הניתן ממצב של נפילת חפצים כבדים או חדים על בני הבית שעשויים לגרום לפגיעה ונזק רבים, הצמידו ריהוט דוגמת ארונות או שידות לקירות, חפצי קישוט ואומנות דוגמת מנורות תלויות, תמונות או מראות עם סרטים דביקים או וולקרו.
  • תכננו מראש מיקום נכון של חפצים: הימנעו מתלייה או הנחת חפצים כבדים מעל מיטות, הרחיקו מיטות מחלונות, דאגו לאפסן חפצים כבדים במדפים נמוכים – ולהצמידם למדף, וכן לסגירה ונעילה של דלתות ארונות כך שתכולתם תישאר בפנים בזמן הרעידה. כמו כן, אפסנו נוזלים דליקים הרחק ממקורות חום וגז, ורצוי שאף יהיו נעולים.
  • כסו חלונות בציפוי המונע התפזרות השברים במקרה של שבר או התנפצות. כיום ישנם סוגי ציפוי שונים, גם זולים, אשר יעניקו לכם הגנה נוספת וימנעו פגיעות קשות לאחר רעידת אדמה. ציפויים כאלו ניתן להשיג ככיסוי מקצועי המיועד בעיקר לזכוכיות מחוסמות, כמדבקות פשוטות ואפילו בספריי הגנה.
  • אל תשכחו להוסיף לביטוח הדירה כיסוי כנגד פגיעת רעידת אדמה שכן ביטוח זה אינו מגיע תמיד עם כיסוי אופציונלי זה.
  • ודאו כי מכשירים, בפרט כאלו הפועלים על גז, מחוברים בצינורות גמישים לקווי הגז המרכזיים.
  • ודאו כי מכשירים כבדים דוגמת טלוויזיות תלויות, דודי חשמל ושמש, מדחסי מזגנים ובלוני גז – מחוזקים למקומם היטב.

כיצד לפעול במקרה של רעידת אדמה?

ישנן מספר הנחיות להתנהגות בעת רעידת אדמה, בין אם אתם שוהים בבית ובין אם מחוצה לו. נסו לצאת לשטח הפתוח במידה וניתן לעשות זאת במהירות (כמספר שניות) אחרת בחרו מקום מוגן ככל האפשר: רחוק מקירות חיצוניים וחלונות, ממ"ד או חדר מדרגות לשהות בו במהלך הרעידה. במידה ואתם בנסיעה – עצרו והישארו ברכב ובעת הרעידה, השתדלו לא להימצא מתחת לגשרים, מחלפים או בקרבת בניינים ומדרונים במידת האפשר. אם אתם בחוף הים – התרחקו משם מיד שכן אחרי רעידות אדמה, עלול להגיע גל צונאמי מסוכן, אותו תוכלו לזהות בנסיגה חדה ופתאומית של הים.

לאחר רעידת האדמה אין להדליק אש, מתג חשמלי או את הטלפון הסלולארי מחשש לדליפות גז. צאו לשטח פתוח והימנעו משימוש במעלית. לפני היציאה, סגרו את הברזים הראשיים של הגז והמים בבית והורידו את פקק החשמל הראשי. בבניין רב קומות עדיף לסגור את ברז הגז הראשי גם לבניין כולו. חידוש אספקת הגז והחשמל תעשה רק על-ידי טכנאי מוסמך לאחר שכל הברזים והדירות בבניין נבדקו. במידה וקיים חשש או פגיעה במבנה, יש לחזור לבניין רק לאחר בדיקה יסודית של מהנדס בניין שאישר כי ניתן לעשות זאת. בכל מקרה, האזינו כל העת לרדיו לקבלת הנחיות נוספות ועדכונים.

אם אתם לכודים – כסו את הפה והאף למנוע שאיפת אבק, נסו לחלץ את עצמיכם והעדיפו הקשה על צינורות וחפצים במקום צעקות כדי לא להתיש את עצמיכם. דגש חשוב נוסף הוא לא להדליק אש וכמובן, לצפות לרעידות משנה אפשריות.

ישראל מועדת לרעידות אדמה ומכאן שמומלץ לשמור על מוכנות רבה לכל תרחיש אפשרי. לכן, דאגו לבדוק מבעוד מועד כי הבניין עומד בתקן הנדרש ולבצע פעולות שיבטיחו כי יעמוד בתקן זה, במידה ונבנה לפני שנת 1980. בנוסף, הכינו מראש ערכות חירום וארגנו את הבית באופן שימנע סכנה כתוצאה מנפילת חפצים כבדים, ניפוץ זגוגיות ושריפות. וודאו כי כל בני הבית יודעים מה עליהם לעשות במקרה של רעידת אדמה וזכרו – הכנה מראש יכולה להציל חיים.

שתפו כדי שאחרים גם יהנו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
הרשמה לעדכונים
עדכון על
20 תגובות
הכי ישן
הכי חדש הכי פופולרי
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך

[bsa_pro_ad_space id=3]
sex không che
exotic nadia is a milf hottie. pron
20
0
הצטרפו לדיון וכתבו תגובה!x
()
x