xxx2
erotic stories eden paid her tax with her tight pussy.
hot brunette teen slut handling big black cock pov.
[bsa_pro_ad_space id=4]

רומן פולנסקי הודה למשפחה הפולנית שהסתירה אותו מהנאצים כשהיה ילד: "אנחנו מוקירים את המצילים ולא את הניצול"

מדינת ישראל כיבדה ביום חמישי האחרון את הזוג הפולני שהסתיר בילדותו את הבמאי היהודי זוכה האוסקר רומן פולנסקי. הבמאי שברח מארצות הברית בגין אונס קטינה, לא יכול לחזור לארצות הברית מחשש שיעצר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
אנדרטה לשואה אילוסטרציה: צילום Pixabay
אנדרטה לשואה אילוסטרציה: צילום Pixabay

סטפניה וז'אן בוכאלה ז"ל קיבלו את התואר "חסידי אומות העולם" ביד ושם, התואר מוענק לאלה שעזרו להציל יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה מהנאצים ומהשואה.."למרות מצבם הכלכלי הקשה מאוד, בני הזוג הסכימו לקחת את רומן פולנסקי, הילד היהודי כאילו היה בנם, ולשמור עליו בשלום", כך נמסר מיד ושם.

נכדם קיבל את המדליה בטקס בדרום פולין שם השתתף גם פולנסקי, וכינה את הענקת המדליה 'רגע מאוד אמוציונלי'. מארגני הפרס הרחיקו את הבמאי המושמץ מעצמם, ואמרו כי הפרס מוענק ל"מצילים ולא לניצול".

היוצר מתגורר בצרפת, מכיוון שהוא 'פרסונה נון גרטה' בהוליווד (אישיות בלתי רצויה) ואינו יכול לחזור לארצות הברית מחשש למעצר. פולנסקי הודה ביחסי מין בלתי חוקיים בקטינה בקליפורניה בשנת 1977, ובמסגרת עסקת טיעון לאחר שהואשם כי אנס ילדה בת 13, הוא ברח מארה"ב לפני גזר הדין.

מנהל מחלקת חסידי אומות העולם ביד ושם, ג'ואל זיזנוויין, אמר כי "הפרס מוענק למצילים ולא לניצול".

"זה מה שהם עשו בזמן אמת, תוך שהם מסכנים את חייהם כדי להציל ילד בן תשע", אמר לסוכנות הידיעות AFP. במאי הסרט השנוי במחלוקת היה רק ​​בן שש כשגרמניה הנאצית פלשה לפולין בשנת 1939, מה שהביא את המשפחה לגטו קראקוב. אחרי שאביו הבריח אותו דרך גדר התיל לחברים שייקחו אותו, זוג איכרים קתולים אדוקים עם שלושה ילדים קטנים, נתנו לו מחסה במשך כמעט שנתיים בכפר ויסוקה, כשהם לא מבקשים שום דבר בתמורה.

הבמאי הצרפתי-פולני של הסרטים "צ'יינה טאון" ו"התינוק של רוזמרי", בן 87, הודה בטקס לזוג המנוח, וציין את הגבר הפולני שהציל אותו כ"אדם אצילי במיוחד". פולנסקי ניסה במשך שנים לאתר את המשפחה – אך לא הצליח, הזוג הלך לעולמו בשנת 1953 ולאנשי הכפר לא היו ידיעות על הילדים של הזוג. רק בשנת 2017 פולנסקי פגש פנים מול פנים את נכדם בזכות עבודת בילוש של יוצרי הסרטים של פולנסקי.

הנכד סטניסלב, עכשיו בשנות ה-60 לחייו, אמר ליוצרי הסרט שהוא גאה בסביו ה'הרואיים'. "אנשים צריכים לדעת, במיוחד עכשיו במהלך המגפה, שאדם יכול לעשות משהו לא אנוכי למען השני". בעדותו ליד ושם אמר פולנסקי שסטפניה בוכאלה 'סיפקה לי מחסה, תוך שהיא מסכנת את חייה שלה ושל משפחתה'. הסיכון היה גבוה, בפולין הכבושה, אפילו להציע ליהודים כוס מים היה עונש מוות.

בפולין, שאיבדה שישה מיליון אזרחים – מחציתם יהודים – במהלך המלחמה, יש את מספר 'חסידי אומות העולם' יותר מכל מדינה אחרת, יותר מ -7,000 אנשים.

במסגרת ביקורו בארץ לרגל הקרנת הבכורה של סרטו "הפסנתרן" ב – 1.10.02 הבמאי רומן פולנסקי סייר ביד ושם יחד עם השחקן הראשי אדריאן ברודי, השחקנית ג'סיקה קייט מאייר והמפיק רוברט בנמוסא.

הארבעה ביקרו בלוויית אנשי יד ושם בתערוכת משחקי הילדים, ביד לילד, אוהל יזכור, בארכיון ובבית הספר המרכזי להוראת השואה. בארכיון נדהם פולנסקי לגלות את פרטי אביו, אסיר לשעבר במחנה מאטהאוזן, מופיעים בכרטסת המקורית שנוהלה ע"י הגרמנים, אשר מתעדת את אסירי המחנה וכיום שמורה במלואה ביד ושם.

שתפו כדי שאחרים גם יהנו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
הרשמה לעדכונים
עדכון על
16 תגובות
הכי ישן
הכי חדש הכי פופולרי
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך

[bsa_pro_ad_space id=3]
sex không che
exotic nadia is a milf hottie. pron
16
0
הצטרפו לדיון וכתבו תגובה!x
()
x