מסעדת הבקר בעיר צ'אנגשה ספגה ביקורת קשה ברשתות החברתיות הסיניות ברגע שחשפה את המדיניות ביום שישי. הלקוחות התבקשו לעלות על משקל ולסרוק את הנתונים שלהם לאפליקציה שהמליצה על בחירות מזון על סמך משקלם וערכם הקלורי, כך מדווח ה"דיילי מייל" הבריטי.
הנשיא שי ג'ינפינג הפציר השבוע במדינה להפסיק לבזבז מזון, שכן מגיפת נגיף הקורונה והעלייה במספר הנדבקים בחודש שעבר הביאו לעליית מחירי המזון.
בתגובה, קבוצות קייטרינג אזוריות לחצו את הלקוחות להזמין מנה אחת פחות ממספר הסועדים בשולחן – ניסיון להפוך את הרגל התרבותי הטבוע בהזמנת אוכל נוסף לארוחות קבוצתיות. שלטים ועליהם הודעות ללקוחות הוצגו במסעדה המדוברת, שם נכתבו סיסמאות בעד הזמנת אוכל בצמצום.
תוך שעות הסיפור הגיע ברשתות החברתיות ליותר מ-300 מיליון פעמים בפלטפורמה החברתית וויבו. מהמסעדה נמסר כי היא "מצטערת עמוקות" על פרשנותה לקמפיין נגד בזבוז.
"הכוונות המקוריות שלנו היו לדגול בהפסקת בזבוז והזמנת מזון בצורה בריאה. מעולם לא אילצנו את הלקוחות לשקול את עצמם". נכתב בהתנצלות שפורסמה בשבת בבוקר.