xxx2
erotic stories eden paid her tax with her tight pussy.
hot brunette teen slut handling big black cock pov.
[bsa_pro_ad_space id=4]

מעל מיליון איש בישראל סובלים ממיגרנות

ברחבי המדינה פועלים פחות מ- 15 מומחים למיגרנות, הקורונה החמירה את שכיחות התקפי כאבי הראש
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
חדשות DFN

רבים מתייחסים למיגרנה כאל עוד סתם כאב ראש, מה שפחות ידוע הוא שמדובר במחלת המוח הנפוצה בעולם, המשפיעה על 1 מ- 7 אנשים, ומוגדרת ע״י ארגון הבריאות העולמי כ"מצב תחלואה כרוני ומגביל מאוד, עם הפרעה תפקודית ניכרת ופגיעה משמעותית באיכות החיים!" יוני הוא חודש המודעות הבינלאומי למיגרנה, ומוקדש לקידום המחקר, לפיתוח טיפולים ותרופות ולשיפור איכות חיי החולים.

"תקופת הקורונה המחישה לנו היטב את היקף תחלואת המיגרנה", אומר ד"ר עובד דניאל, יו"ר החברה הישראלית לכאב ראש האיגוד הנוירולוגי בישראל. "אנחנו יודעים שסטרס ואי שמירה על שגרת חיים עלולים לגרום להחמרה משמעותית במיגרנה. התקופה האחרונה התאפיינה בסטרס ניכר, בפרט לגבי ביטחון התעסוקה וההשתכרות, שינה בשעות לא קבועות, לרבות חסך שינה או עודף שינה, הרגלי תזונה לא מסודרים, וכמובן העדר פעילות גופנית כבשגרה. התוצאה היא: החמרה ניכרת במצב החולים שלנו.

אנו הרופאים, מצאנו עצמנו חסרי אונים ביכולתנו לעזור בתקופת סגר במרבית הזמן. בנוסף, ארון התרופות בבית היה זמין להם יותר, והם צרכו המון משככי כאבים, שגרמו להחמרה נוספת במצבם. יש גם חולים, שחוו התקף חריג, שגרם לחשש, שנדבקו בקורונה, שאחד הסממנים המוכרים שלה הוא גם כאב ראש".

ד"ר דניאל מסביר כי מיגרנה היא כאב ראש אפיזודי, או כרוני, לרוב חד צדדי, בדרגה בינונית – קשה, הנמשך בדרך כלל בין 4 שעות ל- 72 שעות.

ההערכה היא שמעל 1 מיליון איש בישראל סובלים ממיגרנה.

האיגוד הישראלי לנוירולוגיה קרא למשרד הבריאות לפני כשנה וחצי להכריז על הנוירולוגיה כמקצוע במצוקה, ולנקוט בסדרת פעולות לעידוד סטודנטים לרפואה, להתמחות בתחום, שהפך למגיפה המונית, לרבות בתחום המיגרנה.

עד כמה נרחב המחסור ברופאים נוירולוגים?
בארץ יש רק 1 נוירולוג לכל 30,000 איש. המקצוע כולל תתי-תחומים, כך שהמחסור ברופאים נוירולוגים מומחים, מקיף את התחלואות השונות (שבץ מוחי, דמנציה, אפילפסיה, מחלות עצב ושריר, טרשת נפוצה ואחרות). נוירולוגים ככלל נותנים מענה בתחום כאבי הראש ואולם קיים מחסור חריף בנוירולוגים המתמחים בתחום, עם פחות מ- 15 מומחים.

לדברי פרופ' דוד טנה, יו"ר האיגוד הנוירולוגי: "תחום המיגרנה, ורפואת המוח בכלל, עברו מהפכה בעשור האחרון, מבחינת אמצעי האבחון והטיפול החדישים והמתקדמים. נוכח הזינוק בהיקפי התחלואה, הנחנו תשתית לתוכנית לאומית מסודרת לקידום רפואת המוח, לרבות המלצות להגדלת היקף ההתמחויות במקצועות הנוירולוגיה השונים, ובניית תמריצים לסטודנטים לרפואה ולסטז'רים. אלא שהמשרד נותר חסר מענה וחסר תשבות. כל יום שחולף, בלי דיון בנושא, ובלי פעילות מקיפה, בהנהגת המשרד, הוא פגיעה בחולים.

האם בכלל אפשר להקל על מיגרנות?
פרופ' גל איפרגן, חבר הנהלת האיגוד הנוירולוגי ומומחה בכאבי ראש, טוען שכן: "בזכות התפתחות תחומי הפרמצבטיקה והציוד הרפואי, נכנסו לשימוש בעולם, טיפולים חדשניים בתחום המיגרנות, כמו: בוטוקס ומענים ביולוגיים. אלא שבשנים האחרונות, וועדת סל התרופות, לא צירפה לסל בארץ דבר בתחום המיגרנות. אולי ההסבר קשור בכך שקשה לכמת את הסבל, ומשום מה, כאבי ראש גם נתפסים כענין שולי, אפילו כהתפנקות. עם זאת, מדובר במחלה קשה, לפעמים מגיעה עד נכות, בעוד שהמענים בארץ לחולים, לא מספקים".

שתפו כדי שאחרים גם יהנו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
הרשמה לעדכונים
עדכון על
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך

[bsa_pro_ad_space id=3]
sex không che
exotic nadia is a milf hottie. pron
0
הצטרפו לדיון וכתבו תגובה!x
()
x