חסימות כבדות באזור מנחם בגין והארבעה בתל אביב. אוטובוסים חוסמים את הציר המרכזי ומונעים גישה לקריית הממשלה. נהגי האוטובוסים מוחים על מצבם הכלכלי עקב המכה הקשה שספגו בשל נגיף הקורונה.
על האוטובוסים מודבקות מדבקות ענק עם דיוקנו של שר האוצר ישראל כ"ץ והכיתוב: "30 אלף נהגים עומדים במקום. ענף ההסעות בקריסה!". בשעה הקרובה צפויות חסימות ביעדים מרכזיים נוספים.
לאחר שבשבוע שעבר חסמו עשרות אוטובוסים את נתיבי איילון והשביתו את התנועה לדקות ארוכות במחאה על מצבם הכלכלי, החליטו חברות ההסעה להמשיך הבוקר במחאת החסימה באזורים נוספים כשבשעה זו הם מתמקדים בבניין קריית הממשלה ובצומת עזריאלי בתל אביב, שם עומדים אוטובוסים וחוסמים את הגישה לאזור.
בשבוע שעבר יצאה הודעה מיד בסיום החסימה מנציגי חברות ההסעה הפרטיות שאמרו: "יש לנו למעלה מ-20 אלף אוטובוסים ברחבי הארץ, אם אנחנו נמשיך להיות מושבתים, כך תהיה גם כל המדינה, אין לנו עניין לעשות את זה אבל המדינה שמה אותנו עם הגב לקיר וחייבים להבין את המצוקה הקשה של 30 אלף נהגים שלא מצליחים לפרנס את המשפחות שלהם."
הבוקר החליטו חברות ההסעה להמשיך במאבקם. חברות ההסעה הפרטיות ספגו נזקים כבדים כבר עם פרוץ מגיפת הקורונה, כשענפים רבים בהם היא פעלה כמו תיירות, תעשיה, חינוך ועוד, הפסיקו את עבודתם, כשעד כה רובם טרם חזרו לפעילות מלאה, מה שמביא חברות רבות בענף לקריסה מוחלטת.
חשוב לציין – למרות היותן חברות תחבורה, חברות ההסעות הפרטיות לא נמצאות תחת משרד התחבורה, מה שמאפשר למשרדי הממשלה להעביר את דרישותיהם מאחד לשני ולא לתת להם כל מענה אמיתי. כך לטענת מארגני ההפגנות. כעת יצא הארגון בקמפיין רחב הקורא לשרת התחבורה מירי רגב להכניס את הענף תחת משרדה ולמנוע את קריסתו.
הכעס של חברות ההסעות הפרטיות נובע בין היתר בשל העובדה כי למרות העומסים הקשים בתחבורה הציבורית, הנובעת ממגבלות משרד הבריאות, הפסקת פעילות הרכבת והעבודות באיילון, נמנעת מדינת ישראל להשתמש בשירותיהן במטרה להקל על העומסים, ובכך גם לסייע להן כלכלית ולאפשר להם להתפרנס.
הענף מסיע מדי יום (בשגרה) 1.2 מיליון ישראלים ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים עם מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. החברות מחזיקות 22 אלף כלי רכב (הרבה מעבר לתחבורה הציבורית) ועובדים בהן כ-30 אלף מועסקים, אשר רובם המוחלט טרם חזר לפעילות.
יו"ר הארגון ניסים סרוסי : "יש פה מצוקה קשה מאד שאי אפשר להמשיך ולהתעלם ממנה, השטח בוער ועשרות אלפי נהגים חיים בתחושה שאין להם יותר מה להפסיד ושהם חייבים לפעול על מנת לפרנס את משפחתם. אנחנו לא רוצים להיות במצב הזה אבל הגיע הזמן לפתור את המצוקה הקשה של הענף הזה, שרת התחבורה מירי רגב – את אחראית לנו, אל תאפשרי לנו לקרוס."