xxx2
erotic stories eden paid her tax with her tight pussy.
hot brunette teen slut handling big black cock pov.
[bsa_pro_ad_space id=4]

הבחירות לנשיאות בארצות הברית: איך השיטה עובדת; ומה כל מועמד צריך לעשות כדי לנצח

הבחירות בארצות הברית מתקרבות, והן יתקיימו ב-3 לנובמבר הקרוב, שני הצדדים מתכשים כמיטב המסורת, טראמפ הרפובליקני וביידן הדמוקרטי, אך השיטה של בחירת הנשיא, לא ממש מוכרת לצד הישראלי, מרדכי לורנס מנסה לעשות סדר בדברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
אילוסטרציה צילום Pixabay
אילוסטרציה צילום Pixabay

נתחיל בשיטת הבחירות, ששונה בתכלית מאשר מקבילה הישראלי. יש 50 מדינות בארה"ב. לכל מדינה מספר מסויים של "אלקטורים". (Electoral vote) סה"כ יש 535 אלקטורים. יש 100 סנאטורים, (מהסנאט 2 לכל מדינה) ו-435 נבחרים. בכול מדינה מתקיימות בחירות דמוקרטיות.

‏המתמודד שזוכה לרוב הקולות – מקבל לידו את כל האלקטורים במדינה הזאת. על מנת לנצח, דרושים 270 אלקטורים. (ארה"ב היא רפובליקה, לא דמוקרטיה) יש עוד להרחיב בנוגע לקונגרס, המורכב מבית הנבחרים והסנאט, אבל זה לא קשור לנשיאות, אז פעם אחרת.

‏ועכשיו למפלגות: יש בארה"ב שתי מפלגות מרכזיות – המפלגה הרפובליקנית, והמפלגה הדמוקרטית. המפלגה הרפובליקנית, היא מפלגה ימנית. היא דוגלת בממשלה קטנה יותר, קפיטליזם, ימין מדיני (אנטי הגירה וכו') וצבא גדול ועוצמתי. המפלגה הדמוקרטית, היא מפלגת שמאל. היא דוגלת בשמאל כלכלי, שוויון, שמאל מדיני, והגירה יותר חופשית.

דונלד טראמפ לדוגמא, הנשיא הנוכחי, הוא מהמפלגה הרפובליקנית. בבחירות הנוכחיות, ג'ו ביידן, מתמודד המפלגה הדמוקרטית, שניצח בפריימריז המפלגה, יתמודד מול דונלד טראמפ, על הנשיאות. ועכשיו לפרשנות סובייקטיבית.

כרגע, ג'ו ביידן מוביל בסקרים, ‏אם הבחירות היו מתקיימות היום – הוא היה מנצח. (ולכל הישראלים שמספרים לכם שהניצחון בכיס של טראמפ – מדובר בהבלים) בארה"ב מספר ימים לפני הבחירות, יש שלושה דיבייטים גדולים, בין המתמודדים המרכזים. (מנהג ששווה לאמץ בישראל) ידוע שג'ו ביידן לא מצטיין כל כך בדיבייטים.

‏טראמפ דיי טוב בהם למען האמת. לאחר הדיבייטים טראמפ יצמצם משמעותית את הפערים בסקרים. הביקורת העיקרית על נשיאות טראמפ היתה התנהלותו מול משבר הקורונה. (יש עוד הרבה ביקורת, אבל זה ארוך מידי לפרט) בימים האחרונים, מתחוללת סערה סביב מינוי שופט חדש, לאחר שנפטרה השופטת, רות באדר גינסבורג.

הסמכות למינוי שופטים נתונה בידי הנשיא, אך הדמוקרטים אומרים שהמינוי צריך להתקיים לאחר הבחירות. למען ההגינות, חשוב להבהיר שקרה מקרה מאוד דומה לפני מספר שנים, רק שאז הדמוקרטים היו בשלטון, והרפובליקנים דרשו מינוי לאחר הבחירות. כלומר התהפכו היוצרות, כך שכולם צבועים.

למקרה שזה לא היה ברור, מינוי שופט זה דבר גדול מאוד בארה"ב, שלא קורה הרבה. כל מפלגה מעוניינת למנות שופט עם רקע פוליטי דומה לשלהם. (רפובליקנים ממנים שמרנים, דמוקרטים ממנים פרוגרסיביים). חשוב להבהיר שהפרשנות הזאת סובייקטיבית, והגיעה מפי שמרן על הקצה הימני של המפה

שתפו כדי שאחרים גם יהנו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
הרשמה לעדכונים
עדכון על
1 תגובה
הכי ישן
הכי חדש הכי פופולרי
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך

[bsa_pro_ad_space id=3]
sex không che
exotic nadia is a milf hottie. pron
1
0
הצטרפו לדיון וכתבו תגובה!x
()
x