xxx2
erotic stories eden paid her tax with her tight pussy.
hot brunette teen slut handling big black cock pov.
[bsa_pro_ad_space id=4]

דני איילון שגריר ישראל בארה״ב לשעבר משוכנע בראיון בלעדי לDFN: “ישראל חייבת לקבל את תוכנית טראמפ”

שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, משוכנע למרות הכל כי תוכנית המאה ‘היא תוכנית הטובה ביותר שהוצעה ותוצע לישראל אי פעם׳. בדרך הוא מפרגן לנתניהו ומנסה לשכנע את המתיישבים לקבל את העסקה. ״תפסת מרובה לא תפסת״, הוא מסביר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
חדשות DFN

כחודש לקראת תאריך החלת הריבונות, נראה כי תוכנית המאה של טראמפ גוססת. התוכנית שהושקה ב-28 בינואר בטקס חגיגי בבית הלבן, עם תפאורה יוקרתית, טקס מרשים, עם אורחים מכל העולם קורסת. התוכנית שהושקה ונתנה את התחושה שמשהו גדול מתרחש. שינוי המדיניות של האמריקאים כלפי ההתנחלויות וכלפי היחס שבין הישראלים לפלסטינים, בנוסף עם הבטחת החלת הריבונות, נתנו את התחושה שמשהו גדול אכן קורה, היסטוריה.

אך מאז עברו הרבה מים בנהר הירדן תרתי משמע, והירדנים אשר מעבר לנהר משמיעים קולות צורמים וגם הפלסטינים. אך מהם, אם נאמר בכנות, לא הייתה ציפייה ממשית לבוא לשולחן המשא ומתן. אך השינוי הגדול מאז אותו הלילה בבית הלבן הוא דווקא של הימין הישראלי.

התוכנית שהתקבלה ברעש, צלצולים, וריקודי הורה שמחים ברחובות, מתקבלת כעת אצל חלק גדול מהימין כתוכנית מסוכנת להתיישבות בגב ההר. מועצת יש"ע יוצאת בקמפיין נגד התוכנית ומגייסת תמיכה כנגד התוכנית שצריך להזכיר, כוללת ריבונות. מי היה מאמין. אם כך, נראה שלתוכנית של טראמפ אין קונים. אך דווקא בצד הימני יש מי שמנסה לעורר אותה ולגייס תמיכה בימין. אחד מהם הוא שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, וסגן שר החוץ לשעבר דני איילון. בראיון מיוחד ל- חדשות DFN הוא מסביר מדוע התוכנית היא הטובה ביותר לישראל אי פעם, ומדוע אסור לנו לאבד אותה.

״עסקת המאה דואגת לאינטרסים המדיניים והביטחוניים של ישראל״

האם אתה תומך בעסקת המאה כפי שהיא מוצגת היום, על אף שהיא מעוררת הרבה אנטגוניזם בימין?

"בהחלט, זו העסקה הטובה וגם הריאלסטית ביותר שהוצעה אי פעם. זו העסקה הראשונה שלוקחת בחשבון את האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. עד היום כל העסקות לקחו בתור אקסיומה. עקירות, פינוי בקעת הירדן, וחזרה לקווי 67. אך קווי 67 זה לא קו ביטחון שאפשר לסמוך עליו, אבל כולם בעולם תמכו בו. האירופיים והאמריקאים לחצו, אבל זה היה רק מס שפתיים".

לגבי האינטרסיים הביטחוניים והדאגה לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל מסביר איילון כי: "בתוכנית יש איזון בין הצרכים שלנו. המדיניים, הלאומיים, וההגנתיים. עסקת המאה היא התוכנית הראשונה שמדברת על הכרה ביישובים ביהודה ושומרון וכל מה שקשור בזה".

יש טענה שנשמעת בעיקר אצל המתיישבים, שאומרת העסקה הזו רעה לישראל משום שאנו מוותרים על כמעט כל יהודה ושומרון, חונקים את ההתיישבות וגודעים את התפתחותה. מבחינת המפה היא יותר גרועה מהסכמי אוסלו, משום שאנחנו מוותרים על עוד שלושים אחוזים מהשטח שלנו, משטחי C. אנחנו משאירים יישובים מבודדים וחלקם בהקפאה. מדוע התוכנית טובה לישראל ולהתיישבות?

"צריך להפריד", מסביר השגריר לשעבר, "הסכמי אוסלו היו הסכמי ביניים בלבד. הכוונה שלהם הייתה להחזיר אותנו לגבולות 67 ואולי אף גרוע מכך. העסקה הזאת בוודאי לא מדברת על כך. היא מדברת על עקרונות. היא לא מדברת על פרטים. היא מדברת על רעיון. שרטוט הגבול יעשה בין צוות של ישראלים ואמריקאים. הפלסטינים כמובן לא בתמונה, אבל נעזוב כרגע אותם. הם כרגע לא בתמונה, כמו שתמיד הם לא היו, מכיוון שהם עדיין לא זנחו את החלום להשמדת ישראל. הם עדיין בתחושה של הכל או כלום, ולכן הם תמיד נשארים בלי כלום. מהצד שלנו, יחד עם הצוות הישראלי והאמריקאי שתמיד ייתן לגיטימציה, יהיה אפשר לסגור דברים בצורה הרבה יותר טובה".

אבל אתה נותן לגיטימציה לוויתור על חצי משטחי C. יש לך אמירה עקרונית שאומרת: אני מסכים לוותר על שטחי יהודה ושומרון למעט החלק הקטן של ההתיישבות.

"אומר בצורה הכי כן, ובצורה הכי אכזרית", מסביר איילון בכנות. "כמובן שהייתי מעדיף שלא נזוז מילימטר. לא משטחי c  ולא משום מקום אחר. אבל אני מסתכל בצורה ריאלית, מה ניתן, ולא רק מה רצוי, מה הטוב שבכל האפשרויות. ולדעתי הטוב שבכל האפשרויות זו התוכנית של טראמפ. כל תוכנית אחרת תהיה הרבה יותר גרועה לנו. חכמינו אמרו: "תפסת מרובה לא תפסת". לכן מתוך הכרת הטוב לטראמפ וגם מתוך הבנה של מציאות גיאו פוליטית, ומציאות בין לאומית, שלא תביא לנו תוכניות טובות יותר אלה רק רעות יותר, ומפה רק אפשר לרדת. אני חושב שכרגע וגם מתוך זה ששרטוט הקו עוד לא נגמר, יש פה הזדמנות לשרטט את זה בצורה כזו שהיא באמת לא תגרום לנו לשום נזק, כמו מובלעות או הקפאה. מתוך ההבנה הזו צריך להסכים לתוכנית. וכמובן צריך להתייחס לדברים החיוביים. בקעת הירדן בריבונות ישראל, הר הבית בריבונות ישראל, אלו הדברים החשובים באמת עבור מדינת ישראל. אני גם לא הייתי רוצה לוותר על שטח C אבל על שטח A שהוא ארבעים אחוז כבר וויתרנו מזמן".

אבל עכשיו אתה מוותר על עוד, אני מקשה עליו. אך הוא עונה ברהיטות המאפיינת אותו: "אבל אני מרוויח ריבונות על כל השטח שנשאר. כולל בקעת הירדן כולל ירושלים והר הבית. זה לא פשוט, אלו לא דברים של מה בכך. אף אחד לא היה חולם לא ב-48 ולא ב-67, לכזו מפה. אבותינו לא היו חולמים על כזו מפה. זהו דבר חסר תקדים".

אבל יעלה נשיא חדש בעוד פחות משנה או ארבע שנים, וילחץ על ישראל לוותר על עוד ממה שוויתרנו כרגע. הוא יוכל להגיד אתם הסכמתם למפה כזו, תוותרו על עוד קצת, ואנו עלולים להגיע לגבולות 67.

אך איילון לא זז מילימטר, הוא אפילו לא עוצר לחשוב ובטוח בתוכנית במאת האחוזים. הוא מסביר: "אז לפי זה לא משנה מה נעשה, זה יקרה. להפך, אם אנו נסגור על התוכנית הזאת, אף אחד לא יוכל להגיד לנו יש תוכנית אחרת. זו תוכנית קבע. אך אם לא נסגור על התוכנית הזו, ואם נתמהמה, יבוא נשיא חדש, ויגיד: ״אני לא מכיר את זה מבחינתנו אתם חוזרים לגבולות 67״. מה יצא לנו מזה? נצא קרחים מכאן ומכאן. החזון הציוני תמיד היה ״עוד עז ועוד דונם״ קודם כל נתפוס מה שיש. אם לא היינו הולכים לפי החזון הזה, ב-47 היינו צריכים לוותר על המדינה. ועובדה שלא וויתרנו. אמרנו אנחנו ניקח קודם כל מה שאפשר ואחר כך הדברים יסתדרו. אם לא ניקח את תוכנית טראמפ, כמובן במתכונת עם תיקונים, אינני רואה את המפה כרגע כראה וקדש. אך עם לא נקבל את זה, יכול להיות תוכניות גרועות הרבה יותר". הדיפלומט הבכיר עדיין אופטימי ביכולת ישראל לשנות את המפה, על אף הודעת מועצת יש"ע כי האמריקאים לא קיבלו את השינויים. 

אז בעצם אתה אומר, במתכונת הזו אף נשיא אמריקאי לא יוכל להגיד לנו תוותרו עוד, תנסגו עוד?

"בדיוק. ואם לא נקבל את התוכנית, לא נסגור שום דבר עם טראמפ, הוא יוכל לכעוס ולעזוב את זה, ואז יבוא נשיא חדש ונצטרך לשכוח מכל הדברים הללו. ולכן אני אומר כעת, בוא נסגור מה שאפשר כרגע. זה דבר שלא היה אי פעם כמותו. התוכנית הכי טובה שהייתה לנו אי פעם. היא איננה מושלמת אך כמו שאומרים ״האויב הכי גדול של הטוב הוא המושלם״, אתה מחכה למושלם ומפסיד גם את הטוב".

אתה מופתע מהביקורת הימנית על התוכנית?

"אני לא מופתע מזה ברמה העקרונית והערכית. ברמה הפוליטית זה לא הכי חכם", הוא עונה למתנגדים.

קרדיט: ישיבה יוניברסיטי

התוכנית שומרת על מלוא האינטרסים הן הביטחוניים והן המדיניים של מדינת ישראל?

"לגמרי. גם על האינטרסים הלאומיים וגם הביטחוניים. בוא לא נשכח, ירושלים בריבונות ישראל, כל ירושלים. כולל הר הבית. אלו הדברים הלאומיים הכי חשובים שלנו. אלו קודשי האומה. יותר מאשר סנטימטר פה או סנטימטר שם בשטחי C. למרות שגם בשטחי C רוב השטחים נשארים אצלנו. זה לא שמסלקים אותנו משם".

אם הפלסטינים לא יסכימו לנהל משא ומתן, כל שטחי סי יעברו אלינו בחזרה?

"בהחלט". הוא פוסק. "אין שום סיכוי שהפלסטינים יסכימו לתנאים של התוכנית. גם אם יתנו להם גבולות 67 הם לא יסכימו. הם לא יסכימו לשום דבר שמשאיר אותנו כאן. הם רוצים לראות אותנו בים. אם נסכים לתוכנית אנו נקבל את ההכרה, ולא רק. מבחינת המציאות בשטח, אנו מקבלים אחיזה חשובה מאוד ביטחונית. אנו יוצאים מכך נשכרים מכאן ומכאן. והכי חשוב, אנחנו מקבלים הכרה מהמדינה החשובה ביותר בעולם, ארצות הברית. עסקת המאה היא התוכנית הכי טובה שאי פעם הציעו לנו בלי שום ספק".

ב-1997, מונה איילון לסגן יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לקשרי חוץ. הוא המשיך לעבוד כיועץ עוד מספר שנים לאחר סיום כהונתו הראשונה של נתניהו, גם תחת ראש הממשלה אהוד ברק ותחת ראש הממשלה אריאל שרון הוא מונה ליועץ לקשרי החוץ.

״נתניהו מקובל בבית הלבן ובמוסקבה בו זמנית, זה דבר בלתי רגיל״

כמי שמכיר את נתניהו מקרוב, ביקשתי מאיילון לתאר לי את העבודה עם ראש הממשלה נתניהו. ומה הוא חושב עליו ברמה המדינית ועל מדיניות החוץ שלו.

"נתניהו הוא אחד האנשים הכי מוכשרים שיש, אחד הפטריוטים הגדולים". מחמיא איילון. "יש לו הבנה היסטורית מאוד גדולה. הוא מקובל מאוד בזירה הבין לאומית, ותמיד דיבר שווה בשווה גם בין ראשי המעצמות הגדולות. גם היום, הוא המנהיג המקובל ביותר גם בוושינגטון וגם במוסקבה, בו זמנית. זה דבר שהוא לא פשוט. תמיד הוא ידע להסתכל כמה צעדים קדימה, תוך עבודה קשה. נתניהו לא משאיר שום דבר לספק. עושה הסברה בצורה בלתי רגילה, יודע לנתח מצבים, להגדיר מטרות, ולבצע אותן".

מה אתה חושב על המצב המשפטי שלו?

"זה דבר שצריך להתברר בבית המשפט. אינני משפטן אבל אני חושב שהתיקים הללו הם דברים שהם די תקדיימים. ולכן, לא בטוח שהוא אשם. אבל מצד שני אני אומר שהחוק במדינת ישראל והמוסדות, הם דברים חשובים שאסור לפגוע בהם. גם בבית המשפט העליון אסור לפגוע. יש לי אמון ביועץ המשפטי מנדלבליט ובפרקליטות. צריך לזכור שמנדלבליט מונה על ידי נתניהו. הוא איש הזרם הציוני, אידאולוגי, והערכי. אינני יודע למי הוא הצביע אבל אני מעריך שהוא לא הצביע מרצ. אני מאחל ומקווה לנו לכל עם ישראל שראש הממשלה נתניהו יצא זכאי. זה לא רק העניין שלו, זה העניין של כולנו.  אני מאחל שהוא יצליח להעביר את עסקת המאה למרות כל ההתנגדויות".

אתה היית בין המנסחים של תוכנית וואי. זה בדיוק הפוך מתפיסתך כיום. אז וויתרתם על שטחים.

"הוויתורים התחילו הרבה קודם לצערי, עוד בפתיחת מנהרות הכותל. נתניהו אמר את זה גם השבוע, הוא דיבר על כך שהפלסטינים בבקעה לא יקבלו אזרחות ישראלית, כך גם בחברון. אנחנו לא רוצים לקחת אותם. יש לנו כמה נקודות שחשובות לנו ככה שבסוף של דבר אני חושב שזה לא שלקחנו החלטות לא נכונות. באותה תקופה, הוא השיג את המקסימום".

איילון עם נתניהו והנשיא קלינטון. קרדיט: לע"מ

בעבר היית סגן שר החוץ, אתה תחזור יום אחד לפוליטיקה?

"כרגע לא אך יכול להיות שבעתיד אני אחליט שאני יכול לתרום. הייתי שם בעבר, לא אעשה זאת בשביל לתפוס כיסא. רק אם אוכל להשפיע ולתרום אכנס. עוד חזון למועד".

ב-2008 הצטרף איילון למפלגת "ישראל ביתנו", של ליברמן. הוא הוצב במקום השביעי ברשימה. וב-24 בפברואר 2009 הושבע כחבר הכנסת. באפריל 2009 מונה אילון לתפקיד סגן שר החוץ.

״ליברמן חסר ערכים, חסר אחריות, ולא ראוי להיות מנהיג״

מה אתה חושב על הדרך שבה נוקט חבר מפלגתך לשעבר אביגדור ליברמן?

"אני חושב שליברמן התגלה כבן אדם חסר ערכים, חסר אחריות, אדם שמשתלח, אדם בלי חזון, אדם שמפלג ומשסה שבט בשבט בעם ישראל. הוא לא מתאים להיות מנהיג".

יש טענה שנשמעת שראש הממשלה נתניהו הורס את היחסים בין ישראל לדמוקרטים, ובכך פוגע ביחסי ארצות הברית ישראל מה אתה חושב על כך בתור שגריר לשעבר?

"אני חושב שזה ממש לא נכון. מי שבאמת פוגע ביחסים זה הנשיא אובמה. מאז שהנשיא אובמה עלה חלה התדרדרות. העלייה של אובמה בישרה על זרם חדש ועולה במפלגה הדמוקרטית. קוראים לו הזרם הפורקטיבי אבל הוא חלק מהזרם השמאלני רדיקלי שמי שמייצג אותו היום הוא אילהן עומאר, חברת הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, עוד מספר ראשי מדינות וכמובן ברני סנדרס. זה זרם שהוא על גבול האנרכיסטי. הם הייתי אומר הגורם העיקרי לפגיעה ביחסי ארצות הברית- ישראל. כמובן שלא הכל אבוד ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי להחזיר את היחסים עם הדמוקרטים. ואת זה אפשר לעשות באמצעות הזרם המרכזי שהוא ביידן, שומר, שהם המנהיגים הקלאסים שלהם. יש שני צדדים למטבע של הפגיעה ביחסים, אך הצד של אובמה פגע בצורה הקשה ביותר ביחסים של ישראל וארצות הברית".

כמי שמכיר טוב את ארצות הברית, מי להערכתך יזכה בבחירות?

מאוד קשה להעריך המירוץ צמוד, יש היום כל מיני גורמים שקשה להעריך כמה הם יתערבו בבחירות, כמו למשל המהומות היום בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, ומגפת הקורונה שפגעה בארצות הברית. לכן קשה מאוד להעריך אך עדיין אם אני צריך להמר אני מהמר על הנשיא טראמפ.

שתפו כדי שאחרים גם יהנו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
הרשמה לעדכונים
עדכון על
2 תגובות
הכי ישן
הכי חדש הכי פופולרי
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך

[bsa_pro_ad_space id=3]
sex không che
exotic nadia is a milf hottie. pron
2
0
הצטרפו לדיון וכתבו תגובה!x
()
x