המיקום של אתר בגוגל הוא פרט מידע בעל חשיבות רבה. למעשה מדובר על מיקומים ולא מיקום יחיד – משום שלכל אתר יש מילות מפתח רבות שרלוונטיות לגביו, וכדאי מן הסתם לבחון את המיקום שלו בכל דפי תוצאות החיפושים הנ"ל. במיוחד כדאי לבצע בדיקת מיקום בגוגל כששוקלים להתניע תהליך קידום אתרים, משום שבדיקה כזו מספקת תמונת מצב מדויקת ומאפשרת להבין עד כמה חשוב לקדם את האתר. גם תוך כדי שמקדמים אתר מסוים תתבצע בדיקת מיקומים שוטפת, וזאת על-מנת לבחון את יעילות הפעילות וגם כדי לשנות אסטרטגיה במידת הצורך. בכתבה זו תמצאו הסברים לגבי הדרך הנכונה ביותר לבצע את הבדיקה החשובה.
שימוש בכלים מקצועיים
בעל עסק שרוצה לקבל אינדיקציה כללית לגבי מצב האתר מבחינת הנוכחות במנוע החיפוש הפופולרי יכול לבצע בדיקה ידנית – פשוט להקליד ביטויים שונים שהלקוחות הפוטנציאליים היו מקלידים, ולראות כמה אתרים מקדימים את זה שלו עבור כל חיפוש כזה. חברות קידום אתרים מקצועיות לעומת זאת ישתמשו בכלים מקצועיים – גם כדי לחסוך זמן יקר וגם כדי לקבל תוצאות מדויקות מאוד ועוד מידע חיוני.
הכלים המומלצים ביותר עבור בדיקת מיקום בגוגל הם Pro Rank Tracker, Highver, קונסולת החיפוש של גוגל, כליום (Kolyom) וכן Zefo ו-AWR. לכל אחד מהכלים הנ"ל יתרונות וחסרונות, ועוד כדאי לדעת שחלקם חינמיים (ה-Google Search Console למשל) ואחרים כרוכים בתשלום.
אחד הפיצ'רים החשובים בכלים לבדיקת דירוגים בגוגל הוא הצגת מידע לגבי שינויים במיקום לאורך זמן. מיקומים בסוגים שונים של מכשירים עשוי להיות גם הוא מידע מועיל מאוד.
בדיקות בתדירות גבוהה
המלצה נוספת לגבי בדיקת מיקומים בגוגל היא לבצע אותה בתכיפות רבה יחסית. עם כלים מקצועיים התוצאות מתקבלות כאמור במהירות, ולכן בדיקות מיקומים תכופות לא מצריכות השקעת זמן בלתי אפשרית. הסיבה לחשיבות התדירות של הבדיקות היא הדינמיות הרבה – של החיים באופן כללי ושל הדירוגים בגוגל. כך למשל מתחרה שמתחיל להשקיע ב-SEO ידחק אתרים אחרים כלפי מטה, לפעמים דווקא בחיפושים המשמעותיים ביותר עבורם. בכל מקרה חשוב להיות עם יד על הדופק ולהגיב במהירות לכל תרחיש, וכך להיות תמיד במיקומים הגבוהים ביותר האפשריים.
שיפור מתמיד של אסטרטגיית הקידום
באופן עקרוני כל אחד וכל אחת יכולים לבצע בדיקת מיקומים בגוגל, ובפרט בעזרת אותם כלים מקצועיים חינמיים. מצד שני, כדי להגיע לתובנות הנכונות ביותר שאפשר להפיק מהמידע כבר נדרשת בקיאות מקצועית ולכן כדאי להפקיד את האבחון היסודי בידי מומחים – למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל. אבחון מעמיק של הדירוגים של האתר ושל המגמות מאפשר להשביח את אסטרטגיית הקידום תוך כדי תנועה, כך שכל שקל שמושקע בתהליך יניב מקסימום תועלת לטווח ארוך.